RACÓ DE LECTURA

Famílies, malauradament el prèstec de llibres va quedar aturat, és per això que iniciem una nova pàgina amb alguns recursos per petits lectors i petites lectores que hem trobat a la xarxa.


ELS CONTES DEL SENYOR GOOGLE...
Aquí teniu una gran recoplicació de contes escanejats i penjats a la xarxa, amb lletra de pal, lletra lligada i d'impremta, n'hi ha per triar i remenar, bona lectura!



ELS CONTES DEL TOM I LA LAIA
* Trobareu quatre contes. Podeu llegir-los mentres les pàgines avançen si feu bé el puzle.
* Trobareu també diferents activitats relacionades amb el conte.


 cuento ARBOLCONTE JOAN BRUT
* Us podeu imprimir les activitats d'escriptura en Word.
* Us podeu baixar el Power Point per llegir el conte amb lletra de pal (també està amb llenguatge de signes).


CONTE "ÁRBOL"
* Pdf d'un senzill conte amb castellà i amb lletra de pal.
* Poden dibuixar-lo i escriure'l fent vinyetes o inventar un conte semblant o inventar i escriure un altre final...


LA LLEGENDA DE SANT JORDI
* Podeu llegir les paraules, les frases o escoltar el conte. Cadascú el seu nivell!
* Fer les activitats, però que no us enxampi el drac!

 conte SPC St Jordi


 LA LLEBRE I LA TORTUGA ed. Cruilla* Trobareu una frase curta amb lletra de pal i amb lletra lligada. A la última pàgina els adults trobem el text més llarg per tal de poder-ho explicar amb més detalls.
* Ilustracions fetes amb plastilina, poden inspirar als infants a intentar fer una llebre o una tortuga amb plastilina, fang, pasta de sal...
* No oblideu parlar amb els infants dels valors que transmet aquesta història: l'esforç per la feina ben feta i la constància!




CONTE LA MASIA MUSICAL
* Aquesta història a la granja ens permet treballar les rimes, us animeu a inventar més rimes? Vinga!

 ED SUSAETA

CONTE LA CAPUTXA VERMELLA
* Podem treballar els conceptes com: darrere/davant, a prop/lluny, sobre/sota, dreta/esquerra...
* No sempre portem caputxa i no tots els llops són tant dolents oi?

 LA CAPUTXA VERMELLA


CONTE L'ANEGUET LLEIG
 Aneguet lleig Ed. Barcanova
*Aquesta faula ens ajudarà a explicar als més petits que les relacions humanes són complexes i que, de vegades, les persones jutgem per les aparences i creem estereotips sense fonaments. L’aneguet lleig pot servir per tractar valors com l’autoestima, la humilitat, la tolerància i el respecte als altres.
Tots en coneixem la història: el protagonista d’aquest conte és diferent de la resta. Des del seu naixement, l’aneguet lleig és víctima de burles i comparacions injustes. A pesar de la seva bellesa interior, la resta d’aneguets només es fixen en les seves diferències físiques i no es molesten a mirar de conèixer-lo millor.
Es pot reforçar l’ensenyament d’aquest conte amb algunes preguntes per treballar la comprensió lectora dels infants. N’apuntem alguns exemples: Què ha après l’aneguet? Tu hauries tractat l’aneguet d’aquesta manera? I la pregunta més important: coneixes algú a qui li pugui passar el mateix que li passava a l’aneguet lleig? Com el podries ajudar?


CONTE L'ERUGUETA GOLUDA

 L'ERUGUETA GOLUDAA part de llegir aquest conte podeu fer un munt de coses! Per exemple:
* Podem treballar i escriure els dies de la setmana.
* Podem treballar els números amb tot el que menja l'eruga (2 peres, 4 maduixes...).
* Podem parlar del cicle de vida de les papallones (de l'ou a l'insecte).
* Podem representar el conte, com fa la Xose.
* Podem dibuixar una meravellosa papallona o construir-la, com fa la Marta.
* Juga i llegeix amb l'erugueta.



LLIBRE DE CONEIXEMENTS: MIRAR EL CEL

 MIRAR EL CEL* Aquesta setmana hi ha lluna plena, llegiu aquest conte i aprofiteu per parlar d'aquest interessant tema, que ja va sortir a la proposta número 33 del bloc.
* Famílies us animem a iniciar un petit Projecte d'algun astre que interessi als vostres fills o filles, parleu d'allò que ja saben, de les coses que volen aprendre, que es facin preguntes, que facin hipòtesis i conjuntament les podeu investigar. Vinga, a viatjar per l'Univers!

 EN TONI I EL PATINET



CONTE EN TONI I EL PATINET
* Història en lletra de pal i lletra lligada.
* Treballem les lletres T/t i M/m, fixem-nos com sonen: tttttt... mmmm...
* Podem assenyalar aquestes dues lletres al llarg de la història.



LLIBRE SOBRE EL MES DE JUNY
* S'acaba la primavera i també el curs, comença l'estiu... en parlem?
* Trobareu endevinalles, dites i poemes, en lletra de pal i lletra lligada.
* Aprofiteu per parlar de les fruites d'estiu i recordar aquest vocabulari quan aneu al mercat. Al tornar els infants poden preparar una macedònia boníssima, us animeu a fer-la?

 JUNY La Galera




2 comentaris: